Saiz Pedal Basikal Treking

Buy basikal treking saiz 26 in tawau,malaysia. Hakikatnya ialah permukaan pedal basikal ini berbeza. Saiz basikal jalan / basikal road bike. Berminat boleh pm disc brek berfungsi dengan baik.

Saiz Basikal Road Bike Mengikut Ketinggian / Sawit Rider Mtb Tips Mudah
Saiz Basikal Road Bike Mengikut Ketinggian / Sawit Rider Mtb Tips Mudah

Untuk basikal lipat, ada 3 saiz tayar yang menjadi asas kepada jenis dan saiz basikal lipat iaitu segment saiz 20", 16" dan juga 14". Ia berbeza dengan basikal dalam sukan berbasikal yang lain. Sesuai utk riadah,pergi sekolah,mengaji dan lain. Berminat boleh pm disc brek berfungsi dengan baik. Saiz tayar 26 adalah saiz yang telah lama diproduksi dan digunapakai dalam aktiviti berbasikal, manakala 27.5 dan 29er adalah tayar moden yang telah dinaiktaraf untuk aktiviti. Pedal untuk engkol sekeping ialah 1/2″ x 20 tpi.

Saiz Pedal Basikal Treking. Menunggang basikal secara kerap akan meningkatkan kesihatan anda. Ia adalah aktiviti yang sangat baik yang boleh dilakukan pada hampir setiap bahagian badan. Anda juga akan mendapat faedah lain. Berikut adalah beberapa fakta tentang aktiviti berfaedah ini.

Dengan melakukan aktiviti ini dengan kerap, anda akan mendapat nafas yang lebih panjang berbanding mereka yang tidak melakukan aktiviti ini. Anda akan mendapati bahawa ini adalah senaman yang lebih berkesan daripada aerobik. Ia juga lebih menyeronokkan. Anda akan mendapati bahawa ini adalah sejenis senaman yang sangat berkesan dan murah untuk anda mendapatkan hasil yang terbaik terhadap badan anda. Ini boleh membantu mengurangkan risiko serangan jantung, tekanan darah dan diabetes anda. Itulah sebab mengapa ini akan menjadi cara terbaik untuk kekal sihat. Hasil penyelidikan bahawa menunggang basikal dalam jarak dekat dengan kerap akan menurunkan mengurangkan kadar kematian sebanyak 22%.

Anda akan mendapati bahawa menunggang basikal boleh menjadi aktiviti untuk mengurangkan berat badan. Apabila anda melakukan aktiviti ini, anda akan membakar tenaga anda yang dihasilkan oleh makanan yang anda makan. Latihan ini, yang boleh dilakukan hanya untuk 15 minit setiap 5-6 kali seminggu, akan membantu anda menurunkan 11 paun dalam satu tahun.

Ada satu lagi kesan baik yang anda boleh perolehi daripada menunggang basikal. Aktiviti ini boleh membuat mood anda baik. Ini boleh mengurangkan tekanan dan kemurungan. Aktiviti ini akan membolehkan anda untuk melihat persekitaran dan berinteraksi dengan orang lain. Anda juga akan dapat menikmati udara segar. Ini sangat bermakna untuk kesihatan anda. Aktiviti ini juga boleh memotivasikan anda untuk melakukan aktiviti harian anda.

Aktiviti ini bebas daripada pencemaran. Pengangkutan bermotor adalah lebih berbahaya daripada pengangkutan tidak bermotor. Pengguna pengangkutan tidak bermotor mungkin bernafas dengan lebih kerap. Mereka juga bernafas lebih banyak oksigen.

Trending Now..

Popular Posts

How To Write Aku Sebuah Basikal

Senarai Semak Borang Untuk Pos Basik

Lukisan Basikal Tua

Fungsi Inovasi Tambahan Pada Semua Bahagian Basikal

Gambar Basikal Kretif

Kroni Basikal Kapal

Pengangkutan Basikal Di Malaysia

Basikal Clipart Black And White Vector

Aliff Irfan Bawak Basikal Lajak

Bahan Daripada Basikal