Undang Undang Jalan Raya Untuk Basikal

Menurut menteri pengangkutan, basikan dan beca masih dibenarkan di atas jalan raya tapi perlulah mematuhi akta. Jika pemandu terus mengelak peraturan, dia menghadapi denda 100 rubel. Aug 14 2020 newbie berbasikal tip untuk pengalaman kayuhan lebih. Pastikan anda menunggang di lorong yang ditetapkan untuk basikal dan tidak menunggang di kawasan yang dilarang bagi menjamin keselamatan.

Undang Undang Jalan Raya Semasa Berbasikal
Undang Undang Jalan Raya Semasa Berbasikal

Basikal atau sikal kayuh itu adalah terma yang digunakan di dalam akta pengangkutan jalan (" apj "), seksyen 2 menjelaskan; Ketua pengarahnya, datuk seri shaharuddin khalid berkata, terdapat keperluan bagi menyelaras peraturan tersebut ekoran. Mengapa anda perlu membuat kerja? Hal ini mendapat perhatian banyak pihak termasuk jabatan pengangkutan jalan (jpj) yang memandang serius risiko yang dihadapi oleh pengayuh dan pengguna. Jul 14 2020 basikal jalan raya direka untuk penunggangan pantas di permukaan jalan atau kaki lima yang rata. Berdasarkan laporan, usaha dilakukan dibuat sebelum ini kurang mendapat sambutan wakil rakyat.

Undang Undang Jalan Raya Untuk Basikal. Dengan banyaknya mod pengangkutan hari ini dan pelbagai aktiviti senaman yang ada, ada yang tertanya-tanya mengapa orang dewasa menghabiskan masa berjam-jam hanya dengan menunggang basikal. Adakah menunggang basikal terlalu "kebudak-budakan" satu aktiviti? Mengayuh memerlukan kerja, dan ia boleh berasa menyakitkan dan perlahan, jadi mengapa perlu bersusah payah ? Percaya atau tidak, menunggang basikal akan meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan anda jika anda mencubanya! Di sini ialah 5 sebab menarik anda boleh menikmati berbasikal.

1. Berbasikal baik untuk jantung. Aktiviti ini dinilai kedua selepas berlari antara jenis senaman yang popular, cara yang sangat lengkap untuk kekal cergas dan meningkatkan kesihatan kardiovaskular! Berbasikal yang kerap boleh mengurangkan risiko mendapat penyakit jantung.

2. Berbasikal menggalakkan kecergasan badan secara menyeluruh. Berbasikal ialah cara yang bagus untuk mengencangkan kaki, otot glute dan pinggul anda sambil turut mengecilkan pinggang anda. Itulah sebabnya basikal senaman sering dijumpai di gim.

3. Berbasikal ialah senaman berimpak rendah. Terdapat sejumlah besar rejimen kecergasan dan senaman yang memberi tekanan pada tulang dan sendi anda. Lama kelamaan, ketegangan ini boleh merosakkan badan anda dan mengurangkan kesihatan anda, menyebabkan lutut, buku lali, dan masalah belakang - mungkin juga arthritis. Berbasikal memberikan seseorang peluang kecergasan yang hebat sambil mengekalkan kesihatan tulang dan sendi.

4. Berbasikal adalah terapi dan boleh menghilangkan tekanan. Menunggang basikal terbukti sebagai aktiviti terapeutik dan semakin ramai orang berbasikal untuk jenis senaman yang lebih tenang dan damai. Penyelidikan mula membuktikan bahawa menunggang di kawasan yang indah boleh membantu mengurangkan tekanan.

5. Berbasikal adalah satu senaman yang boleh meningkatkan produktiviti kerja. Telah ditunjukkan bahawa ketidakaktifan yang berterusan menyebabkan lebih banyak ketidakaktifan. Sebaliknya, gaya hidup aktif menggalakkan tenaga keseluruhan di tempat kerja dan di rumah. Berbasikal ialah cara yang menarik untuk meningkatkan jumlah senaman anda dan oleh itu meningkatkan produktiviti anda!

Trending Now..

Popular Posts

How To Write Aku Sebuah Basikal

Dinamo Basikal

Kedai Aksesori Basikal Terpakai Untuk Dijual

Body Basikal Lajak Gainway Warna Merah Hitam

Printable Easy 3d Pen Templates Basikal

Basikal Lajak Candy Gold

Gambar Basikal Fixie Cantik

Basikal Road Bike Copy Ori

Basikal Hitam Putih

Arti Mimpi Dibonceng Naik Sepeda