Jenama Basikal Dari Jepun

No.2 lot 31 jln haji muhamad, batu 40, 45200 sabak bernam selangor. Hander boleh pusing 360 derjah. 25,687 likes · 1,299 talking about this. Gaya sporty disokong oleh bingkai karbon yang lebih ringan daripada bahan aloi, tetapi juga lebih kuat.

Travelog Bumi Jepun Basikal di Jepun
Travelog Bumi Jepun Basikal di Jepun

Lihat basikal "harga berpatutan dan sangat recommend untuk beli dekat sini" amirul syazwan. See posts, photos and more on facebook. Bolehlah nak beli sebagai hadiah untuk suami atau pakai sendiri. Senarai 9 jenis basikal terbaik. Nor salwa zulkifli 1 mac 2016 5:47 pg. Untuk basikal terpakai anda boleh cari di kedai basikal biasa atau flea market yang berhampiran anda.

Jenama Basikal Dari Jepun. Menunggang basikal secara kerap akan meningkatkan kesihatan anda. Ini adalah aktiviti yang sangat baik yang berfungsi untuk hampir seluruh bahagian badan. Anda juga akan mendapat faedah lain. Berikut adalah beberapa fakta tentang aktiviti berfaedah ini.

Aktiviti ini akan membantu anda mendapatkan lebih banyak nafas berbanding mereka yang tidak melakukannya dengan kerap. Ini adalah senaman yang lebih berkesan daripada aerobik. Ia juga lebih menyeronokkan. Senaman jenis ini menjimatkan kos dan menyeronokkan, jadi anda boleh mendapatkan hasil yang terbaik untuk badan anda. Sebagai contoh, ini boleh mengurangkan risiko mendapat serangan jantung, mengawal tekanan darah dan kencing manis. Inilah sebabnya ia akan menjadi cara yang bagus untuk anda kekal sihat. Penyelidikan menunjukkan bahawa berbasikal untuk jarak dekat boleh mengurangkan kadar kematian sebanyak 22%.

Ia adalah mungkin untuk menurunkan berat badan dengan menunggang basikal. Apabila anda melakukan aktiviti ini, anda akan membakar tenaga anda yang dihasilkan oleh makanan yang anda makan. Latihan ini, yang boleh dilakukan hanya untuk 15 minit setiap 5-6 kali seminggu, akan membantu anda menurunkan 11 paun dalam satu tahun.

Ada satu lagi kesan baik yang anda boleh perolehi daripada menunggang basikal. Aktiviti ini boleh membuat mood anda baik. Aktiviti ini boleh membantu mengurangkan tekanan dan kemurungan. Aktiviti ini akan membolehkan anda untuk melihat persekitaran dan berinteraksi dengan orang lain. Udara segar akan tersedia untuk anda. Ini sangat bermakna untuk kesihatan anda. Aktiviti ini juga boleh memotivasikan anda untuk melakukan aktiviti harian anda.

Apabila anda melakukan aktiviti ini, anda tidak perlu risau tentang pencemaran. Pengangkutan bermotor adalah lebih berbahaya daripada pengangkutan tidak bermotor. Ini mungkin kerana mereka yang menggunakan pengangkutan tidak bermotor bernafas lebih teratur. Mereka juga bernafas lebih banyak oksigen.

Trending Now..

Popular Posts

How To Write Aku Sebuah Basikal

Teknik Leraian Memecahkan Basikal Kepada Bahagian Bahagian Basikal

Basikal Lajak Jb Kroni

Fungsi Elemen Mekatronik Pada Basikal Elektrik

Cara Hilangkan Minyak Basikal Di Pakaian