Sakit Tapak Kaki Lepas Kayuh Basikal

Semoga perkongsian ini bermanfaat buat kaki kayuh semua! Antara keadaan yang sering berlaku adalah keadaan di panggil 'plantar fasciitis' iaitu plantar = tapak kaki; Pilih tempat duduk yang lebar. Sakit pada kaki ini menjadi lebih teruk apabila ia merebak ke sakit lutut, pinggul dan tulang belakang, menyebabkan aktiviti harian terganggu.

Dunia Ummi dan Anakanak BASIKAL
Dunia Ummi dan Anakanak BASIKAL

Selain itu, beberapa penyebab umum telapak kaki sakit adalah: Masalah ini disebabkan oleh pemakaian kasut yang basah, atau memijak di tempat yang lembap serta tidak menjaga kebersihan tapak kaki. "aduh duh, sakit tumit kaki ni tak hilang hilang, mak dah makan cuba macam macam dah" teringat keluhan mak lepas selesai solat isya." punca nyeri dan sakit tapak kaki serta tumit kaki menyebabkan kaki berasa seperti terkena renjatan, sukar untuk menapak dan terasa lemah terutamanya apabila tepijak simen. Selain aspek kesihatan, jangan abaikan keselamatan ketika berbasikal bagi mengelak risiko kecederaan dan berlakunya kemalangan. Sakit tapak kaki semestinya memberikan ketidakselesaan pada anda apabila berjalan mahupun memakai kasut. Saya akan berasa tidak selesa ketika berjalan.

Sakit Tapak Kaki Lepas Kayuh Basikal. Terdapat banyak faedah untuk berbasikal jalan raya, dan saya boleh memberitahu anda bahawa ia pasti boleh meningkatkan kesihatan mental dan fizikal anda.

Pertama, dengan berbasikal jalan raya anda meninggalkan kawasan rumah anda dan mendorong diri anda keluar ke dunia udara segar dan pemandangan yang indah. Udara di luar adalah lebih baik daripada apa yang anda ada di dalam . Ini mungkin tidak benar jika anda tinggal di kawasan padat penduduk, tetapi ini bermakna anda masih boleh melarikan diri ke udara segar. Ia meningkatkan kesihatan anda dan memberi anda rehat dari kesibukan harian.

Anda juga akan menikmati aktiviti di luar dan lupa bahawa anda sedang bersenam. Berbasikal jalan raya boleh menjadi sangat santai. Anda akan menjadi sangat fokus pada jalan raya dan persekitaran anda sehingga anda mungkin terlupa anda sebenarnya menggunakan otot anda. Anda akan berasa sakit pada kali pertama anda keluar. Tetapi, seperti mana-mana aktiviti lain, akhirnya badan anda menyesuaikan diri.

Anda juga adalah pelayar. Anda tentukan berapa jauh dan berapa lama anda menunggang basikal anda. Basikal itu tidak mempunyai pemasa, dan ia akan mati apabila anda selesai. Anda boleh pergi sejauh yang anda suka. Anda tidak akan ditanya sama ada anda sudah selesai. Saya tidak tahu tentang anda, tetapi mempunyai kebebasan untuk memilih berapa lama anda bersenam dan apa yang anda lakukan adalah sangat penting. Sekurang-kurangnya pada basikal jalan raya, saya bertanggungjawab!

Keempat, Berbasikal jalan raya, walaupun aktiviti terbaik dilakukan di luar, jika perlu, boleh dilakukan dalam keselesaan rumah anda dengan jurulatih basikal. Tidak, bukan seseorang bernama Lance yang menolak anda, tetapi alat khas yang melekat pada roda anda di mana anda boleh mengayuh di tempatnya. Ya, seperti treadmill atau basikal duduk yang anda akan lihat di gim.

Perbezaan utama ialah ini memberi anda peluang untuk berlatih menggunakan gear anda dan anda masih mendapat senaman yang hebat. Selain itu, jika terdapat cuaca buruk atau anda tidak mempunyai masa yang anda perlukan untuk bersenam, anda masih boleh menggunakan basikal dan jurulatih anda untuk bersenam. Semua perkara ini boleh membantu kesihatan mental dan fizikal anda, sekali gus mewujudkan lebih bahagia anda lebih sihat.

Jadi pada kali berikutnya seseorang berkata, "Adakah anda mencuba diet baharu ini?" atau "Adakah anda telah mencuba senaman baharu ini?" Respons anda boleh jadi, "Tidak, adakah anda pernah mencuba berbasikal jalan raya?"

Trending Now..

Popular Posts

How To Write Aku Sebuah Basikal

Teknik Leraian Memecahkan Basikal Kepada Bahagian Bahagian Basikal

Basikal Lajak Jb Kroni

Fungsi Elemen Mekatronik Pada Basikal Elektrik

Cara Hilangkan Minyak Basikal Di Pakaian