Lesen Basikal

Demi menjaga keselamatan penunggang basikal daripada terdedah dengan kemalangan jalan raya, setiap basikal di negara ini perlu didaftar, dilesen dan diletakkan nombor plat pendaftaran sama se­perti kenderaan bermotor. Demi menjaga keselamatan penunggang basikal daripada terdedah dengan kemalangan jalan raya, setiap basikal di negara ini perlu didaftar, dilesen dan diletakkan nombor plat pendaftaran sama se­perti kenderaan bermotor. Ruu ini telah diluluskan oleh dewan rakyat dan. Tular di laman sosial bahawa institut penyelidikan keselamatan jalanraya malaysia (miros) sedang mengkaji keperluan untuk mendaftar, melesen dan diletakkan nombor plat.

Enam syarikat diberi lesen untuk kendalikan khidmat perkongsian basikal
Enam syarikat diberi lesen untuk kendalikan khidmat perkongsian basikal

Ia merupakan satu syor dan saranan bagi memupuk kesedaran dalam kalangan peminat sukan berbasikal terutamanya di jalan raya. Selamatkah basikal ada nombor pendaftaran ? Seiring dengan peningkatan ini, kerajaan dan pihak berkuasa tempatan bergabung tenaga dalam mempromosikan pengangkutan hijau ini dengan membangunkan trek basikal dan lorong basikal untuk menjadikan aktiviti berbasikal. Demi menjaga keselamatan penunggang basikal daripada terdedah dengan kemalangan jalan raya, setiap basikal di negara ini perlu didaftar, dilesen dan diletakkan nombor plat pendaftaran sama se­perti kenderaan bermotor. Saya sudah lama bermain basikal, jadi kelab rasa ia perlu. "basikal kini kebanyakan digunakan untuk tujuan riadah, malah ada juga golongan yang berpendapatan rendah dan pihak mempunyai kesedaran alam sekitar.

Lesen Basikal. Menunggang basikal secara kerap akan meningkatkan kesihatan anda. Ini adalah aktiviti yang sangat baik yang berfungsi untuk hampir seluruh bahagian badan. Selain itu, anda akan mendapati bahawa terdapat banyak perkara lain yang boleh anda perolehi. Berikut adalah beberapa fakta tentang aktiviti berfaedah ini.

Aktiviti ini akan membantu anda mendapatkan lebih banyak nafas berbanding mereka yang tidak melakukannya dengan kerap. Ini adalah senaman yang lebih berkesan daripada aerobik. Ia juga lebih menyeronokkan. Senaman jenis ini menjimatkan kos dan menyeronokkan, jadi anda boleh mendapatkan hasil yang terbaik untuk badan anda. Ini boleh membantu mengurangkan risiko serangan jantung, tekanan darah dan diabetes anda. Itulah sebab mengapa ini akan menjadi cara terbaik untuk kekal sihat. Hasil penyelidikan bahawa menunggang basikal dalam jarak dekat dengan kerap akan menurunkan mengurangkan kadar kematian sebanyak 22%.

Ia adalah mungkin untuk menurunkan berat badan dengan menunggang basikal. Aktiviti ini akan membantu anda membakar tenaga yang anda perolehi daripada makanan. Latihan ini, yang boleh dilakukan hanya untuk 15 minit setiap 5-6 kali seminggu, akan membantu anda menurunkan 11 paun dalam satu tahun.

Ada satu lagi kesan baik yang anda boleh perolehi daripada menunggang basikal. Aktiviti ini boleh membuat mood anda baik. Ini boleh mengurangkan tekanan dan kemurungan. Sebagai contoh, apabila anda melakukan aktiviti ini, anda akan dapat melihat sekeliling dan bersosial dengan orang lain. Udara segar akan tersedia untuk anda. Ini adalah perkara yang bagus untuk kesihatan anda. Anda juga boleh menggunakan aktiviti ini untuk memotivasikan diri anda untuk meneruskan aktiviti harian anda.

Apabila anda melakukan aktiviti ini, anda tidak perlu risau tentang pencemaran. Pengangkutan bermotor adalah lebih berbahaya daripada pengangkutan tidak bermotor. Pengguna pengangkutan tidak bermotor mungkin bernafas dengan lebih kerap. Juga , mereka menghirup oksigen lebih banyak.

Trending Now..

Popular Posts

How To Write Aku Sebuah Basikal

Teknik Leraian Memecahkan Basikal Kepada Bahagian Bahagian Basikal

Basikal Lajak Jb Kroni

Fungsi Elemen Mekatronik Pada Basikal Elektrik

Cara Hilangkan Minyak Basikal Di Pakaian